Försvarsutbildarna N.Åsbo Helsingborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Försvarsutbildarna N.Åsbo Helsingborg

Ett forum för Försvarsutbildarna N.Åsbo Helsingborg
 
HemPortalGalleriSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Angående GBS

Gå ner 
+3
Rehnström D.Ä
Karlsson
Rehnström
7 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 3:17 pm

En fråga angående GBS, om jag inte har missförstått allting så har avdelning 1 i stort samma utbildning som avdelning 2.

Om det nu är så tycker jag att man kanske skulle lämnat in förslag på att dem i gbs har mera inriktad utbildning som gb istället för en j*vla massa repetition.

Någon som har några invändningar?
Till överst på sidan Gå ner
Karlsson

Karlsson


Antal inlägg : 46
Age : 32
Location : Ödåkra/Raus
Registration date : 08-01-08

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 3:30 pm

Nej absolut inte. Skulle gärna lära mig lite nytt istället för RA 145 för tionde gången. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström D.Ä
Moderator
Moderator
Rehnström D.Ä


Antal inlägg : 115
Age : 34
Location : Helsingborg
Registration date : 08-02-23

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 4:54 pm

nu är det så här att GBS har inte samma utbildning som de andra. eftersom du inte är med i gbs ska du inte spekulera utan helt enkelt fråga vad vi gör där. vi får ledarskaps utbildning och lite andra saker du får reda på när du kommit med... om du kommer med. sen kan ni ju se repetitionen som prov istället för bara repetition. ni är ju överjävliga på det mesta vi gör där.. andra avdelningar kör grejorna en gång. sen har dem inte det mer. se det som en tillgång
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 5:02 pm

Som du kanske såg när du läste vad jag skrev så skrev jag "om jag inte har missuppfattat det"


Och anledning till att jag undrar är för att jag börjar i gsb på tisdag.
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström D.Ä
Moderator
Moderator
Rehnström D.Ä


Antal inlägg : 115
Age : 34
Location : Helsingborg
Registration date : 08-02-23

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 5:02 pm

det är upp till furir nilsson om du börjar där på tisdag. ingenting säger att automatiskt flyttas över. men förmodligen gör du det.
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 5:05 pm

Anledning till att jag börjar där på tisdag är för att han senast förra tisdagen sa att vi välkomna upp där imorgon,
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström D.Ä
Moderator
Moderator
Rehnström D.Ä


Antal inlägg : 115
Age : 34
Location : Helsingborg
Registration date : 08-02-23

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 5:06 pm

som sagt.. ni får se. inte alla blir upp puttade direkt. men om han har sagt det så..
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 5:10 pm

Mmm , men anledning till att jag började denna diskussionen är för att jag tycker ni sitter på samma lektoiner som avdelning 2 nästan varje gång? eller kanske bara jag som itne öär särskitl uppmärksam..
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström D.Ä
Moderator
Moderator
Rehnström D.Ä


Antal inlägg : 115
Age : 34
Location : Helsingborg
Registration date : 08-02-23

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 5:12 pm

gbs förtillfället är något oorganiserat. därför har fu nilsson inte alltid lektioner att hålla i. därför sitter vi inne hos er eller håller i enklare lektioner. slut frågor?
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 5:15 pm

Nej inga frågor. Jag fick nämligen svar på min fråga.
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin



Antal inlägg : 62
Age : 33
Location : Helsingborg
Registration date : 07-11-14

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 6:26 pm

Angående gbs så blev jag lite besviken på att jag inte blv uppflyyttad dit. har visserligen bara gått gk men har varit gruppbefäl för avdelning 2 jätte länge + att jag alltid var kallad när vi hade typ möten med gruppbefäl. Jag som jobbar mycket kan ej gå kurserna tyvärr :/ tycker det måste vara något sätt att komma upp i gbs utan att gå fk. Rehnström D.Ä vet jag sa att det man lär sig på fk kan jag redan confused
Till överst på sidan Gå ner
http://hem.passagen.se/ackilon1
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 6:43 pm

Admin skrev:
Angående gbs så blev jag lite besviken på att jag inte blv uppflyyttad dit. har visserligen bara gått gk men har varit gruppbefäl för avdelning 2 jätte länge + att jag alltid var kallad när vi hade typ möten med gruppbefäl. Jag som jobbar mycket kan ej gå kurserna tyvärr :/ tycker det måste vara något sätt att komma upp i gbs utan att gå fk. Rehnström D.Ä vet jag sa att det man lär sig på fk kan jag redan confused


Prata med befälen om det, när jag gick fk nu i vekcan så var där inget nytt tyckte jag.

Jag tycker också att det borde finnas något annat sätt att komma upp där
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin



Antal inlägg : 62
Age : 33
Location : Helsingborg
Registration date : 07-11-14

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 6:49 pm

Rehnström skrev:
Admin skrev:
Angående gbs så blev jag lite besviken på att jag inte blv uppflyyttad dit. har visserligen bara gått gk men har varit gruppbefäl för avdelning 2 jätte länge + att jag alltid var kallad när vi hade typ möten med gruppbefäl. Jag som jobbar mycket kan ej gå kurserna tyvärr :/ tycker det måste vara något sätt att komma upp i gbs utan att gå fk. Rehnström D.Ä vet jag sa att det man lär sig på fk kan jag redan confused


Prata med befälen om det, när jag gick fk nu i vekcan så var där inget nytt tyckte jag.

Jag tycker också att det borde finnas något annat sätt att komma upp där

jo men jag frågade då när han prata om det så sa han bara NEJ Very Happy man bara skit då Razz ska snacka med dom på tisdag om jag kommer ihåg det Razz tycker inte att dom ska kräva att man ska gå kurserna, finns folk som jobbar.

MVH

Berggren afro
Till överst på sidan Gå ner
http://hem.passagen.se/ackilon1
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimemån feb 25, 2008 6:53 pm

Aaaa,
Till överst på sidan Gå ner
Olsson A
Moderator
Moderator
Olsson A


Antal inlägg : 42
Age : 35
Location : Helsingborg
Registration date : 07-12-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimeons feb 27, 2008 5:12 pm

Som förslag så kanske där finns möjlighet att planlägga en lokal "kurs" för dom som vill lära sig mer om ledarskap.
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimeons feb 27, 2008 5:39 pm

Det var typ det jag menade Smile
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström D.Ä
Moderator
Moderator
Rehnström D.Ä


Antal inlägg : 115
Age : 34
Location : Helsingborg
Registration date : 08-02-23

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimeons feb 27, 2008 7:11 pm

jag vet inte om du menar som fk... men en sak är ju säker. man lär sig ingenting om ledarskap i fk. men jag tycker vi borde säga till befälen att vi vill ha upp berggren för vi vet alla att han är mer än kvalificerad.
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin



Antal inlägg : 62
Age : 33
Location : Helsingborg
Registration date : 07-11-14

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimeons feb 27, 2008 9:25 pm

Rehnström D.Ä skrev:
jag vet inte om du menar som fk... men en sak är ju säker. man lär sig ingenting om ledarskap i fk. men jag tycker vi borde säga till befälen att vi vill ha upp berggren för vi vet alla att han är mer än kvalificerad.

Tack det värmde king skulle vara tacksam om ni gjorde det!
Till överst på sidan Gå ner
http://hem.passagen.se/ackilon1
Bengtsson
Medlem
Medlem
Bengtsson


Antal inlägg : 23
Age : 34
Location : Helsingborg
Registration date : 08-02-24

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimeons feb 27, 2008 9:27 pm

ja jag tycker absolut vi ska ha med Berggren där. Han har visat att han kan leda gruppen och få folket att göra som dom ska cheers
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin



Antal inlägg : 62
Age : 33
Location : Helsingborg
Registration date : 07-11-14

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimeons feb 27, 2008 9:28 pm

Bengtsson skrev:
ja jag tycker absolut vi ska ha med Berggren där. Han har visat att han kan leda gruppen och få folket att göra som dom ska cheers

jaså? Very Happy example maybe? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://hem.passagen.se/ackilon1
Bengtsson
Medlem
Medlem
Bengtsson


Antal inlägg : 23
Age : 34
Location : Helsingborg
Registration date : 08-02-24

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimeons feb 27, 2008 9:31 pm

ja men det märktes när jag var med i avdelning 2. du styrde upp gruppen när många fjanta sig för mycket. sen så kommer jag inte på mer just nu men gör jag det så skriver jag Wink
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström D.Ä
Moderator
Moderator
Rehnström D.Ä


Antal inlägg : 115
Age : 34
Location : Helsingborg
Registration date : 08-02-23

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimeons feb 27, 2008 11:06 pm

som sagt. berggren är mer än kvalificierad. jag tycker vi ska ta upp det eftersom att du har i princip gått fk tre ggr på berga.
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimefre feb 29, 2008 12:22 am

Mjo, men det är juh bara att prata på med dem på tisdag, förslag är juh att rehnsträm d.ä gör det eftersom han är bland dem äldre, tror dem lyssnar mer på dem eftersom dem brukar vara vettigare, Smile
Till överst på sidan Gå ner
Olsson A
Moderator
Moderator
Olsson A


Antal inlägg : 42
Age : 35
Location : Helsingborg
Registration date : 07-12-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimefre feb 29, 2008 6:17 pm

Samtidigt så måste jag ju dock ställa frågan, om Berggren flyttas upp; Vem ska då leda Rekr/Sold Avdelningen?
Till överst på sidan Gå ner
Rehnström
Utvecklare
Utvecklare
Rehnström


Antal inlägg : 144
Age : 32
Location : Helsingborg
Registration date : 08-01-06

Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitimefre feb 29, 2008 11:38 pm

Jag tycker där finns ett antal kvalificerade för den biten, exempel Ekelund visade kunskap på det under GK, samt ett par andra ifrån SoldS...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Angående GBS Empty
InläggRubrik: Sv: Angående GBS   Angående GBS Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Angående GBS
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Försvarsutbildarna N.Åsbo Helsingborg :: Forumen :: Angående verksamheten-
Hoppa till: